01 maj 2012

Grattiskort till en ärtig 75-åring

Hej på er!
Hoppas ni haft en skön Valborg.
Ville visa ett kort som jag blev mycket nöjd med. Beställaren berättade att kvinnan som skulle få kortet var ärtig och aktiv, gillade golf, bridge och resor.
Jag gjorde den i lite "smutsrosa" och lila. Kortet är ganska stort 30x30. Hittade en mall som jag fått från en tidning och klippte till en riktigt snygg högklackad sko. Pyntade med en tag, en handväska och lite golfsaker. Sedan lade jag till bandet och spännet för att få en liten exklusivare look. Bladen har jag stansat ut med min favoritpunch. På insidan limmade jag fast spelkort och pyntade med blommor och rosett.
Hon som köpte kortet var väldigt nöjd och sa att jag fångat 75-åringen  på pricken :)
Hoppas Birgitta får en riktigt bra födelsedag!
/Carina


2 kommentarer:

  1. Wow, vad fint, min farmor fyller år snart så tänkte göra ett kort till henne! Och ni fick jag lite tips och Idéer :) TACK ! :D

    SvaraRadera
  2. Hej Mimmi
    Vad kul att du gillade och att du fick inspiration. Lycka till med ditt kort. Välkommen att kika in igen
    /Carina

    SvaraRadera