04 februari 2012

Altrad kakburk av Carinas Kortmakeri

Altrad Kakburk
Hej!
Jag hittade en kakburk som jag sparat i källaren. Jag är inte någon som bakar och fyller på den :) utan har snälla släktingar som förser oss med bakverk, tack underbara ni för det!
Kakburken var en i plåt och jag hittade ett bra lim-lack på Panduro som gjorde att det fastnade bra och fick samtidig en lackad yta. Sedan penslade jag på lite vit akrylfärg för att bleka färgerna något. För att få upp höjden på locket använde jag punchinella. Fågeln och hjärtat är egentligen en juldekoration som jag hittade före jul.

Jag ska stå på en mässa och sälja min alster i slutet av mars och då tänkte jag att denna burk ska vara fylld med  godis som jag ska bjuda deltagarna på.
Jag får helt andra ögon på saker som jag egentligen tänkt kasta. Det finns så mycket man kan ta tillvara på. Det roliga är att det smittar av sig på min familj och vänner. De börjar också se med en scrappares ögon och kommer med små saker och frågar "kan du scrappa på den här". Det är återvinning :)
/Carina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar